czwartek, 12 maja 2016

NIETYPOWY PREZENT Z OKAZJI DNIA MATKI.


W dniu dzisiejszym zwracam się właśnie do Was Drogie Mamy z takim małym apelem! Z racji tego, że zbliża się ten jakże dla nas ważny dzień, tj. DZIEŃ MATKI, mam dla Was Drogie Mamy małą propozycję, a zarazem prośbę. Zmobilizujcie swoich bliskich: rodzinę, znajomych oraz siebie same do tego, by zarejestrować się w bazie danych DKMS, czyli w Fundacji będącej Bazą Dawców Komórek Macierzystych w Polsce.

Sprawmy sobie i innym ten niecodzienny prezent. Czy może być coś piękniejszego, niż to, że mamy możliwość/świadomość, iż dajemy drugiemu człowiekowi życie (drugie życie)???!!!
A wystarczy tak niewiele: zarejestrować się, pobrać wymaz i odesłać do siedziby Fundacji DKMS.
Być może właśnie jakaś mama czeka z niecierpliwością, na moment, gdy znajdzie się dawca dla jej synka, bądź córeczki. Ona czeka na taki prezent – Wasz prezent; bo możliwe, że wśród Was jest ktoś kto mógłby to życzenie/marzenie spełnić. Wiem może nie powinnam w ten sposób pisać, ale tylko tak mogę uruchomić Waszą wyobraźnię… .
Wiem, że wiele osób boi się tego co się stanie w momencie, gdy będą musieli zostać (faktycznymi) dawcami. Ale uspokajam nie ma się czego obawiać; tutaj https://www.dkms.pl/pl/zostan-dawca znajdziecie informację, jak zostaje pobierany szpik kostny od dawcy. Jest on całkowicie bezpieczny i bezbolesny.
Ten lęk bierze się po prostu z niewiedzy. Ja także go miałam, ale dużo czytałam na ten temat i teraz nie mam wątpliwości, że moim obowiązkiem jest (chociażby jako matki) znajdowanie się w bazie danych potencjalnych dawców szpiku.
Właśnie dlatego Was również do tego gorąco namawiam. Ja już swoją kartę dawcy odebrałam, teraz czas na Was Drogie Mamy - DO DZIEŁA!!! ;) "BO JAK NIE MY TO KTO", to ma zrobić?!

5 komentarzy:

  1. Bardzo dobry post i super inicjatywa. Sama jestem zapisana w bazie i mam nadzieję, że może będę mogła kiedyś komuś pomóc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, dziękuję :) Prawda... ??? Jak niewiele trzeba by dać chociaż nadzieję drugiemu człowiekowi ?! :) Im nas będzie więcej tym lepiej!!!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. SUPER! Mam nadzieję, że tym wpisem zachęcę także inne osoby do zarejestrowania się :)

      Usuń
  3. Ja już oddałam swoje komórki macierzyste <3 16.11.15, kilka dni po swoich urodzinach. Szkoda tylko, że klinika Biorczyni(61 Niemka) nie kwapi się aby poinformować o stanie zdrowia Pani Babci. Ale ja tam wierzę, że jest wszy stko w porządku!

    OdpowiedzUsuń