piątek, 17 czerwca 2016

TANIO, PIĘKNIE, TRUSKAWKOWO ... I Z POMYSŁEM.


Sezon na truskawki trwa, widać go niemal w każdym domu… u nas także, oprócz robienia różnych przetworów, deserów i koktajli postanowiłam wykorzystać te dobrodziejstwa natury jeszcze w inny sposób, a właściwie wykorzystać to w czym są one trzymane, czyli KOBIAŁKI. Po zaledwie dwóch tygodniach kilka takich kobiałek się nazbierało w naszym mieszkaniu, więc stwierdziłam, że warto przeznaczyć je na coś więcej, niż na śmietnik.

Jeżeli macie już dość plastiku i innych tworzyw sztucznych polecam wykorzystanie tego prostego koszyka jako elementu dekoracyjnego, a mianowicie jako doniczki, albo osłonki na doniczkę. Proste i tanie w wykonaniu, a jaki efekt!!! Ja docelowo będę chciała trzymać w nich zioła i warzywa (małe pomidorki), ale tak wykonane kobiałki świetnie wyglądają także z kwiatami zarówno żywymi, jak i suszonymi… wszystko zależy od Wasze weny twórczej i dopasowania do wystroju wnętrza.
Zatem do dzieła. Poniżej w kilku punktach przedstawię Wam to w jaki sposób zrobiłam swoją dekoracyjną osłonkę na doniczkę z kobiałki po truskawkach.
Materiał:
·        -  kobiałka,
·        - farba akrylowa (ja użyłam białej),
·        -  pędzel,
·        -  ozdobna tasiemka,
·        -  klej do drewna np. „Total Vikol”.

1. Kobiałkę pomaluj na biało (lub inny kolor), używając szerokiego pędzla, co najmniej 2 razy. 
2. Kiedy farba wyschnie górny brzeg kobiałki oklej ozdobną tasiemką. 
3. Jeśli masz zdolności plastyczne, możesz jeszcze ozdobić kobiałkę jakimś motywem np. kwiatami, owocami itp. (ja nie mam, więc już się w to nie bawiłam ;) ). 
4. Do powstałej ozdobnej doniczki/osłonki na doniczkę włóż kwiaty/zioła i postaw na balkonie, parapecie, bądź na stole. GOTOWE! J

Mam nadzieję, że zobaczę efekt końcowy Waszej pracy, liczę na to ;) Powodzenia!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz